Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΔ)

Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (ΔΑΔ) 1

Η Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή είναι ένας γενικός όρος που καλύπτει το ευρύ πεδίο του αυτιστικού φάσματος,  του συνδρόμου Asperger και του άτυπου αυτισμού. Τη στιγμή που οι γονείς διαπιστώσουν πως η συμπεριφορά του παιδιού τους αποκλίνει από τη φυσιολογική, είναι σημαντικό να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό. Σχετικά με τη Δ.Α.Δ,  υπάρχουν πολλοί τρόποι να αντιμετωπιστεί, ώστε η ανάπτυξη και οι μαθησιακές ικανότητες του παιδιού να φτάσουν στο ανώτατο δυνατό επίπεδο. Αυτό μπορεί να συμβεί ειδικά όταν οι γονείς εντοπίσουν από νωρίς τη δυσκολία και απευθυνθούν εγκαίρως σε κάποιο κέντρο ειδικής αγωγής.

Στον  Όμορφο Κόσμο θα συναντήσετε ειδικούς επιστήμονες στην αντιμετώπιση των διαταραχών που εμπίπτουν στο ευρύ φάσμα του αυτισμού. Μέσω πολυεπίπεδης παρέμβασης , φροντίζουμε ώστε να στηρίζουμε κάθε παιδί και την οικογένειά του και να το βοηθάμε να φτάσει τις αναπτυξιακές, κοινωνικές και μαθησιακές ικανότητές του στο υψηλότερο εφικτό επίπεδο.

 Οι θεραπείες που χρησιμοποιούμε ποικίλουν και είναι πλήρως εξατομικευμένες και προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε παιδιού.

Κατά τη διάρκεια των 15 ετών λειτουργίας μας, έχουμε αντιμετωπίσει πολλά περιστατικά Δ.Α.Δ, στεκόμενοι δίπλα στα παιδιά και στην οικογένεια με σεβασμό και ευαισθησία.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε  ότι η Δ.Α.Δ δε συνεπάγεται άμεσα κάποια νοητική υστέρηση, καθώς συναντάται και σε άτομα με υψηλό δείκτη νοημοσύνης, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου παιδιά με Δ.Α.Δ  έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν εξαιρετικές ικανότητες στα μαθηματικά και τη μουσική.

Μαθησιακές Δυσκολίες

Το φάσμα του αυτισμού

Τα παρακάτω σημεία αποτελούν τα τρία κυρίαρχα κριτήρια που οδηγούν στη διαπίστωση ότι κάποιο παιδί πιθανός να βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού.

 

Συνήθως το παιδί μπορεί να εμφανίσει δυσκολίες στην κοινωνική και συναισθηματική του επαφή, καθώς η προσοχή του επικεντρώνεται περισσότερο σε αντικείμενα παρά στους ανθρώπους.

 

  1. Επιπλέον, η επικοινωνία αποτελεί μια κύρια δραστηριότητα από την οποία απέχει το παιδί . Το παιδί λοιπόν δεν επιδιώκει να εκφραστεί ούτε με χειρονομίες, ούτε με εκφράσεις, ούτε με τη στάση του σώματός του, ενώ δεν καταβάλλει προσπάθεια να κατανοήσει τα λόγια των γύρω του ή τις εκφράσεις και τον τόνο της φωνής τους. Συχνά επαναλαμβάνει λέξεις που ακούει, δίχως όμως να προσπαθεί να προσδώσει ουσία στο περιεχόμενό τους.

 

  1. Τέλος, ενδεικτικό χαρακτηριστικό μπορεί να είναι και η ίδια η συμπεριφορά του παιδιού , όπως οι στερεοτυπικά επαναλαμβανόμενες κινήσεις, λέξεις και εκφράσεις και η εμμονική ενασχόληση με συγκεκριμένες δραστηριότητες.

 

Asperger

Το σύνδρομο Asperger είναι για πολλούς ταυτόσημο με τον αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και αποτελεί μια διαταραχή κοινωνικότητας. Το παιδί με το συγκεκριμένο σύνδρομο δυσκολεύεται να συνάψει σχέσεις, να ενταχθεί σε ομάδες συνομηλίκων του, να επικοινωνήσει και να διατηρήσει οπτική επαφή με τον συνομιλητή του. Η έκφρασή του είναι άκαμπτη και, ενώ δεν παρουσιάζει συνήθως κάποια διαταραχή στην ομιλία, η εκφορά του λόγου του είναι συχνά πομπώδης και χρησιμοποιεί ιδιαίτερα ανεπτυγμένο λεξιλόγιο από μικρή ηλικία. Του είναι δύσκολο να κατανοήσει το νόημα μεταφορικών εκφράσεων και να τηρήσει γενικούς κανόνες κοινωνικής συμπεριφοράς.

 

Παρ’ ό,τι η συγκεκριμένη μορφή Δ.Α.Δ  είναι εύκολα διαχειρίσιμη, δεδομένου ότι δεν εμποδίζει το παιδί να γίνει αυτόνομο, είναι σημαντικό να δοθεί προσοχή, καθώς η απόκλιση από τους συνομηλίκους, η αντίληψη της διαφορετικότητάς του και η αδυναμία του να δημιουργήσει φιλίες μπορεί να οδηγήσουν το παιδί περιθωριοποίηση. Για το λόγο αυτό, οι γονείς πρέπει να φροντίσουν ώστε το παιδί τους να λαμβάνει όλη την απαραίτητη θεραπευτική και ψυχολογική υποστήριξη που χρειάζεται, για να παραμείνει σωματικά και ψυχολογικά υγιές.

Άτυπος Αυτισμός

Ένα παιδί μπορεί να διαγνωστεί με άτυπο αυτισμό όταν δε χαρακτηρίζεται από όλα τα αναμενόμενα στοιχεία της διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής. Η συγκεκριμένη διάγνωση προϋποθέτει την τεκμηριωμένη ύπαρξη σοβαρών επιπτώσεων στη φυσιολογική λειτουργία του παιδιού. Πιο πάνω αναφέρθηκαν οι τρεις βασικοί παράγοντες που οδηγούν στη διάγνωση του αυτισμού: η αδυναμία του να κοινωνικοποιηθεί, η δυσκολία ή αδιαφορία του να επικοινωνήσει με τους γύρω του και οι στερεοτυπικές συμπεριφορές και κινήσεις που μπορεί να έχει. Στην περίπτωση του άτυπου αυτισμού παρατηρούνται ποιοτικές ελλείψεις σε δύο εκ των τριών παραπάνω διαγνωστικών κριτηρίων.

Όμορφος Κόσμος

Στον Όμορφο Κόσμο φροντίζουμε ώστε να είμαστε πάντα πλήρως ενημερωμένοι για τα επιστημονικά ζητήματα που αφορούν τη διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, ώστε να επιλέγουμε πάντα τους κατάλληλους τρόπους να χειριστούμε την εκάστοτε περίπτωση.

Στο κέντρο μας, οι συνεδρίες για την αντιμετώπιση της Δ.Α.Δ πραγματοποιούνται από εξειδικευμένους και πιστοποιημένους ειδικούς, με κατάλληλες γνώσεις και επιστημονικό υπόβαθρο.

Έχοντας επίγνωση πως κάθε παιδί είναι ξεχωριστό και με τις δικές του μοναδικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες, έχουμε μεριμνήσει ώστε το πρόγραμμα είναι εξατομικευμένο και ειδικά προσαρμοσμένο στις δυνατότητες και της ανάγκες του. Ταυτόχρονα, προτεραιότητά μας είναι να χτίσουμε ένα θετικό και ασφαλές κλίμα γύρω από το παιδί και την οικογένειά του, ενώ επιθυμούμε να δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους γονείς, συμβαδίζοντας πάντα με τις αξίες και τις επιθυμίες τους. Στόχος μας είναι η αισθητή βελτίωση των ιδιαιτεροτήτων της συμπεριφοράς, του λόγου και των ικανοτήτων των παιδιών με διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, δρώντας πάντα με σεβασμό και ενσυναίσθηση προς αυτό και την οικογένειά του. Οι συνεδρίες μπορούν να πραγματοποιηθούν είτε στις εγκαταστάσεις μας, είτε στον δικό σας χώρο, σε περίπτωση που σας είναι δύσκολη η μετακίνηση.